11 Ekim 2013 Cuma

Haftanın Keki: Havuçlu Portakallı Kek Tarifi


İki hafta evvel çocuğumun yuvasında  Macmillan Cancer Derneğine destek vermek için evde yaptığımız kekleri sattığımız bir kermes düzenlendi. Aman ne kekler geldi okula, gözlerim yuvalarından fışkırdı. Bazı keklerin evde yapıldığına da inanasım gelmedi ya hadi neyse. (Belki  Sarah Jessica Parker’ın I Don’t Know How She Does It filmini seyretmişsinizdir. Kariyer sahibi annenin okula pasta yapması lazım. Dükkandan alıp kendi yapmış gibi getiriyor. Biraz o misal!)

Fakat gözüm havuçlu bir muffine takıldı. Tam elimi uzatırken yanımdaki bayan ben yaptım onu umarım beğenirsiniz dedi.  Artık almamazlık edemezdim, satın alıp eve geldim ve umarım güzeldir diye ağzıma attım ki... Harika bir tat! Uzun zamandır bu kadar güzel bir havuçlu kek yememiştim. Hemen tarifi aldım ve bu hafta keki evde denedik. Ta daaaa! Kek bir çırpıda bitti. Kurtarabildiğim kısmının fotoğrafını çektim ve tarifi sizlerler paylaşıyorum. Afiyet olsun!

 

Hamur için:

175 gr kahverengi ince toz şeker

200 gr sade un (İsterseniz kendinden kabaran un da kullanabilirsiniz)

1 çay kaşığı kabartma tozu (kendinden kabaran un kullandıysanız gerek yok)

1 yemek kaşığı karnobat

Küçük bir portakalın kabuğunun rendesi

2 Yumurta

150 ml ayçiçek yağı

200 gr havuç

Fırını önceden 180 derecede ısıtın. Genişçe bir kabın içinde şeker, un, karbonat ve portakal rendesini karıştırın. Yumurta ve ayçicek yağını ayrı bir kapta mikserle çırpın ve kuru malzemelere karıştırın. Üstüne havucu rendeleyip ekleyin. 20-22 dakika arası pişirin. İşte bu kadar!

Muffin kabı kullanacaksanız çocukların çok hoşuna gidiyor söyleyeyim. Ben bir kısmını muffin bir kısmını da küçük kek kalıbına döktüm. Bu kekin özelliği aslında içinin yumuşacık olması.  Eğer 22 dakika sonrasında tam pişmemişse, keki izleyerek 7-8 dakika daha pişirebilirsiniz.

Üst şekerlemesi için:

100 gr tereyağ

300 gr yumuşak peynir (keçi peyniri de kullanabilirsiniz)

1 çay kaşığı vanilya

100 gr pudra şekeri

Tereyağı yumuşayana kadar mikserle çırpın. İçine peynir, pudra şekeri ve vanilyayı ekleyin. İyice çırpmaya devam edin.

Kekinizi fırından aldıktan sonra soğumasını bekleyin. Soğuduğuna emin olunca kekinizin üzerine bir palet yardımıyla şekerlemeyi sürün ve istediğiniz şekilde süsleyin.

Bu kek ertesi güne daha leziz oluyor, benden söylemesi.

Sevgiler,

Yeşil

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder