18 Ekim 2013 Cuma

Güzel Kiş Tarifi






 
Yemeğe misafir çağırdığım zaman menü planlaması yapmaya bayılıyorum. Kocam bu menüyü bazen abarttığımı söyler ki bazen bu görüşünü haklı buluyorum. Bizim evin menü kategorileri genelde şu şekilde olur:
 
1. Misafirler eve vardığı zaman aperatif ile yenilecek bir iki minik kanepe/çerez tabağı
2. Salata
3. İki adet soğuk meze
4. İki adet ara sıcak
5. Ana yemek (Ana yemek mutlaka bir protein, bir karbonhidrat, bir de sebze içerikli olan 3 çeşit yemekten oluşur)
6. Tatlı/kahve

Yıllar içinde bu kategorilerin herbirinde test edilmiş onaylanmış 4-6 civarında tarifim oldu. Bu tariflerde en önemli kriter tabi ki lezzet ama ikinci kriter yapılmasındaki kolaylık ve misafirler geldiğinde yeni pişmiş tadında olması ama aynı zamanda da önceden, hatta gerekirse bir-iki gün önceden hazırlanabilmesi,. Çünkü çoluk çocuk bütün gün bir yerlere koşuştururken tüm günümü yemek yapmaya ayırabilmem imkansız.

Bu aralar elimdeki tariflerimden biraz sıkıldım. Dön dolaş hep aynı şeyleri yapıyorum diye yeni tarif arayışına girdim. Bulduklarımı bloğumuzda sizlerle paylaşacağım. Lâfı çok uzatmadan en son bulduğum tarifi anlatayım, ben ismini ‘güzel kiş’ koydum ve kendisi hemen ara sıcak kategorimize yerleşti!

Hazırlanma süresi: Yaklaşık 25 dk, fırında yaklaşık 1 saat 10 dk.

Malzemeler:
- Milföy hamuru
- 350g ricotta peyniri*
- 70g rendelenmiş parmesan
- 2 yumurta
- 2 havuç
- 2 kabak
- 1 patlıcan
- Tuz, karabiber

* Ricotta Türkiye’de Makrolar dışında bulunması kolay olan bir peynir olmayabilir. Kanımca az tuzlu yumuşak bir beyaz peynir, biraz da labneyle güzelce karıştırırsanız benzer bir tad hatta daha güzel bir tad elde edebilirsiniz. Gözünü sevdiğim Türk peynirleri!!


Tarif:

Fırını 180 dereceye açın (turboyu kullanacaksanız 160 derece). Milföy hamurunu açıp kişi yapmak istediğiniz kalıba/tepsiye yayın, üstünde çatalla 8-10 delik açın. Ricotta peynirini, parmezanı, 2 yumurtayı, tuz ve karabiberi bir kapta kaşıkla karıştırıp yaymış olduğunuz milföy hamurunun üstüne koyun. Havuçları ve kabakları salatalık soyma aletiyle ince ince (boyuna) dilimleyin. Patlıcanların o aletle dilimlenmesi çok zor oldu, o yüzden ben keskin bir bıçak yardımıyla yapabildiğim kadar ince dilimler kestim. Bir de patlıcan kalın olduğu için o dilimleri ortadan ikiye böldüm. Elimde renkli kurdele gibi sebze şeritleri oldu. Sonra bu şeritleri sırayla dışarıdan içeri doğru daralan bir spiral şeklinde peynir sosunun üzerine hafifçe batırarak dizin. En son fırına vermeden önce bir fırça yardımıyla sebzelerin üzerine zeytinyağı koyarsanız kurumalarını önlersiniz. 1 saat kadar pişirin. Bir gün önceden de hazırlayabileceginiz bu kişi misafirleriniz geldiğinde yarım saat 100 derecelik fırında tutarsanız fırından yeni çıkmış lezzetine ve dokusuna ulaşabilirsiniz.

Bazı noktalar:

- Kiş fırında 1 saat kaldıktan sonra peynir karışımı hala çok yumuşak ise veya sebzeler istediğiniz gibi pişmemişse, milföyun yanmasını önlemek için kişin üstünü aluminyum folyo ile kaplayıp 10-15 dk daha fırında bırakabilirsiniz. Ben öyle yapmak zorunda kaldım.

- Bir de peynir karışımının içine maydonoz, dereotu koyarak deneyler yapabilirsiniz, ben bir dahaki sefere maydonoz deneyeceğim.

Afiyet olsun.

Turuncu.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder