10 Ekim 2013 Perşembe

Kusan ve Şiddetli Kaka Yapan Bebeğiniz Mi Var? Yalnız Değilsiniz.

 
Kusan, sıklıkla ve şiddetli kaka yapan ve karnı davul gibi minicik bir bebeğiniz mi var? Korkmayın, yalnız değilsiniz! Bu türlü bir bebek için yapılabilecekleri kaç anne ile paylastığımı hatırlamıyorum ama soyleyebilirim ki çevremde sizler gibi cok sayıda anne oldu.
 
Ben de sizlerden biriydim. Kızım 40 haftayı tamamlayarak normal ölçülerde doğan bir bebekti. Çok iştahlı olan minnoşumu emzirerek besliyordum. Ancak göğüs ucu yaralarım sebebiyle ve çok koşturmacalı bir dönem içinde olduğum için emziremediğim ve pompalayarak kenara koyduğum sütümün bittiği durumlarda  formüla ile bir öğün biberon ile beslemeye çalışıyorduk.
 
Sütünü bitirdikten sonra kusuyor olması, kakasının cok sık ve çok şiddetli olması beni ve eşimi tecrübesiz ebeveynler olarak çok korkutuyordu. Çok istahla sütünü emiyordu ama kısa süre sonra büyük bir miktarını da kusuyordu. Hele kakası, korkunctu! Günde 10 defalık bir ortalama kaka yapma sıklığı vardı. Hatta bir emzirme süresince ikimizin de kakaya bulanmaması için 2-3 defa altını değistirdiğim günleri hatırlarım. Yaptığı anda değiştirmezsem ikimiz de kaka içinde kalıyorduk.
 
Bebek reflusu olduğu çok aşikardı ve normal karşılıyorduk. Sadece miktar olarak cok kusması bizi üzüyordu. Zaten 2. ay kontrolünde doktorunun muayenesi sırasında çok fazla miktarda kusmasının sonunda reflusu olduğuna dair inancımızı doktoru da doğruladı ve Bebek Gaviscon’u kullanmaya başladık. Ama bu kadar sık ve şiddetli kaka yapıyor olmasına hiç bir anlam veremiyorduk.
 
Tam bu dönemde daha önceleri biberon ile ilgili bir sıkıntısı olamayan bebeğimiz biberondan süt içmeyi reddetmeye de başladı. İştahla beni emen bebeğimin, içindeki anne sütü dahi olsa biberondaki sütü reddediyor olmasından dolayı, biberona karşı bir tepki gelistirdiğini hissediyordum.  Günlerimiz ve uzun uzun gecelerimiz bebeğimizin davul gibi şiş karnının sancısını gidermeye çalışmakla geçti.
 
4. ay civarı bir arkadaşımın tavsiyesi ile Londra’da Dr. Primavesi isimli, çok görmüş geçirmiş, hayli tecrübeli bir pediatriste bebeğimi göstermeye gittim. Teşhisini tüm yaşadıklarımızı değerlendirince çok mantıklı buldum. Bana öncelikle bu semptomların bebeğim büyüdükçe çok yüksek ihtimal ile yok olup gideceğini ve bu sebeple testler, vb. gibi şeylerle vakit kaybetmememi önerdi. Bebeğimin çok yüksek bir ihtimal ile ya laktosa toleransının düşük olduğunu ya da inek sütü alerjisine sahip olduğunu söyledi. Bu yaşta bir bebeğe tam teşhis koyma çabasının bir anlam ifade etmeyeceğini çünkü biz bu testler ile uğraşırken bebeğin sindirim ve bağışıklık sisteminin gelişip bu semptomlardan kurtulacağını anlattı. Önerisi çok netti: inek sütü ürünlerini ve içeren besinleri tüketmeyi kesmemi, keçi sütü ve ürünlerini tüketmemi söyledi. Sütü biberondan vermekte hiç israrcı olmamamı ve çok şartsa keçi sütünden yapılan formülaları denememi önerdi. Ve tabi ki bebek Gaviscon’unu kullanmaya devam ettik.
 
Çok kısa zamanda hemen önerilerinin işe yaradığını gördüm. Bebeğimizin karnının şişliği gittikçe azaldı. Emdiği tüm miktarı midesinde tutmaya başladı. Ve çok kısa sürede kakasının sıklığı ve şiddeti de azaldı.
 
Sizin de bebeğiniz benzer bir durumdaysa, çaresiz hissediyorsanız panik olmayın. Bir süre benim yaptığımı deneyin. Ne size ne bebeğinize hiç bir zararı yok. Sabırlı olun, inek sütü ve ürünlerini kesip keçi sütü ve ürünlerine geçin. Tabi gerekli olduğunu hissettiğiniz her noktada doktorunuza danışıp tıbbi öneri muhakkak alın. Eğer bu konuda daha detaylı yazışmak isterseniz, yorum yazıp sorununuzu bana iletin, size muhakkak geri döneceğim.
 
İlgili internet sayfaları:
 
Infant Gaviscon:
 
 
(Ne yazik ki bu konuda düzgün Türkçe bir site bulamadım.)
 
Dr. Primavesi:
 

Sevgiler Kırmızı


13 yorum:

  1. benim bebeğimde günde 10 defa kaka yapıyor 8 aylık oldu ve hala öyle artık isyan noktasına geldim aptamil kullanıyorm götürmedğim doktor kalmadı herşeyi temiz çıkıyo ama kaka sıklığı bir türlü azalmadı çeşit çeşit mamalar değiştirmemize rağmen... yardımcı olursanız çok sevinirim çünkü artık psikolojim bozuldu

    YanıtlaSil
  2. Benim bebegimde de aynı bahsettiğiniz sorunlar vardı, extradan kakasinda kan ile inek sütü alerjisi teşhisi konuldu. Süt ve ürünleri + et vr yumurta yemememi tavsiye etti. Bizim teşhis 1.5aylik iken kondu ve 4. ayimizdayiz. Sizin alerjiniz ne zaman bitti, öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  3. Bizde de aynı bahsettiğiniz sorunlar vardı, teşhis 1,5 aylık iken kondu ve şuan 4 aylığı z, alerjiniz ne zaman bitti ?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Benim 5 aylik bi kizim var asiri derecede kusuyor doktora goturduk. Dokrmtor reflu var dede gaviscon ilac yszdi. Ama ne sekilde ve hangi sikkikka kullanacami anlamadim . yardimci olurdsaniz sevinirm

    YanıtlaSil
  5. Benim bebeğim 2.5 aylik doğduğundan beri kusuyordu ama 1.ayın sonunda daha da arttı ve ishaldi her seferinde balgamli oluyordu birçok doktora götürdüm bebeğimi hepsi reflü dedi.ve süt alerjisi olabileceğimi söylediler.butun doktorlar farklı ilaç verdi antibiyotik,gaviskon,landor vs 2 aylık bebeğe birsürü ilaç verdiler çok hiç birinin faydası olmuyor.arkadasimin bebeğine de bu teşhisler konulmuş Nurse Harveys gaz damlasıyla kurtulmuş.bende bütün ilaçları çöpe attım bu damladan vermeye başladığım ikinci günde bebeğimin kusması minimuma indi ve uykusu huzursuzluğu gitdi.küçücük bebeklere birsürü ilaç yüklüyorlar bu şekilde bebeği olanlara yardımcı olur ümidiyle yazıyorum

    YanıtlaSil
  6. Aynı şeydir benim bebeğinde de var sürekli büyüğünü yapıyor emmiyor 5 dakika emiyor daha emmiyor aç kalıyor reflüsü var nasıl geçicek yardımcı olun luften

    YanıtlaSil
  7. Benim bebeğimde 1.5 aylık aynısı 2 dakika bile emmiyor kilo alınımı durmuş gavisyon verdik işe yaramıyor boğazında tıkanıklık var gibi hep çocuk emerken boğuluyor gibi oluyor ne yapacağımı şaşırdım.

    YanıtlaSil
  8. Süt ürünlerini yemememizin faydası oluyor mu.

    YanıtlaSil
  9. Sizin alerjiniz gectimi, gectiyse ne zaman gecti?

    YanıtlaSil
  10. Benim bebeğim 2 aylık ve çok aşırı kusuyor.sadece anne sütü veriyorum.emzirdikten 2 dakika sonra kusuyor çökelik halinde değil ama sade süt kusuyor Aile hekimin çok sık beslediğin için fazlasını kusuyor dedi bende 2saat ara ile emzirmeme rağmen durum aynı.reflüden korkuyorum ama refl ü olsa gelişimi geriler kilo almaz die biliyorum ama kızımın kilosu 5.500 Boyu da 58cm.

    YanıtlaSil
  11. Benim 3 aylık kızım var oda kusuyor nane çayı verince rahatlıyor ama sonra yine devam ediyor benimki kilo da almiyor4 .700 gram

    YanıtlaSil
  12. Benim kizim 4 aylik 25 gunlukten beri reflusu var bezini degistirirken bile midesi bulanip kusuyor.Gece uyurken uykusunda oguruyor.Kilo alimi da durdu.Gaviscon kullaniyoruz yine de huzursuz kusmalar azaldi fakat ogurme 've huxursuzluk var .Her seferinde altini nasil degistirmemi diye dusunuyorum

    YanıtlaSil