10 Ocak 2014 Cuma

Nar ve Bulgurlu Brokoli Salatası Denemek İster Misiniz?


Bulgurlu (Kinoalı) Brokoli Salatası

Herkes eminim zaman zaman, evdeki salataların yeknesaklığından sıkılıp değişik tatlar bulmak için kendini internette salata önerileri ararken bulmuştur. Ben de geçen gün bu arayış içindeydim. Sonra Pinterest’te karşıma aşağıda sizle paylaşmak istediğim salatanın fotosu çıktı. Evde tüm malzemelerim de hazır olduğundan hemen denedim. Eşim bayıldı, oğlum sadece brokolileri  yeyip salatanın geneliyle ilgilenmedi ama iyi de oldu. Sayesinde biz eşimle bir kaç hafta bulgur ve kinoaya doyduk! Tarif çok kolay. Umarım sizler de beğenirsiniz.

 

MALZEMELER:

200 gram brokoli

1 veya 2 kırmızı soğan 1 bardak köftelik bulgur (Ben tarifte bulgur ve şimdilerde moda olan kinoayı (quinoa) eşit oranda karıştırıp kullandım, çok lezzetli oldu.)

Yarım bardak kuru üzüm

Yarım nar

Tuz / Karabiber

Salata sosu için: Zeytinyağı, limon, sirke

(İsteğe bağlı olarak renkli biberlerden de doğrayabilirsiniz.)

HAZIRLANIŞI:

Brokolileri hafif haşlayın. Ayrı bir kapta köftelik bulguru (ve kullanıyorsanız kinoayı) kısır yapar gibi sıcak su içinde bekletin, tane tane olmasını sağlayın. Kırmızı soğanları küçük küp halinde doğrayın. Zeytinyağı, limon, sirke, tuz ve karabiber ile salata sosunu hazırlayın. Sonrasında tüm malzemeleri birleştirin ve afiyetle yeyin.

 

Sevgiler,

Yeşil

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder