15 Ocak 2014 Çarşamba

Kırmızı Biber Çorbası



Kış aylarında eşimle akşam yemeklerini sadece çorba ve salata ile geçirdiğimiz çok oluyor. Hem soğuklarda içimiz ısınıyor hem de hazımı kolay olduğundan akşamları çok rahat uyuyoruz. Tabi bu öğünlerin kilo yapmaması da ayrıca hoşumuza gidiyor. Dolayısıyla, kış aylarında evimizde haftada en az iki tencere çorba pişiriyorum. Et ve tavuk yemediğim için de çorba çeşitlerimiz biraz sınırlı. Ben de tanıdıklardan, eşten dosttan ve internetten sürekli yeni çorba tarifleri arayışındayım. Eşimin ailesinden öğrendiğim kırmızı biber çorbası da favorilerimden; hem pişirmesi kolay (tarifi kendime göre geliştirdim) hem de çok lezzetli. Hatta kış aylarında eve yemeğe misafir geldiğinde de çorba ikram ettiğim oluyor ve bu çorbayı ikram ederken ne olduğunu söylemeyip misafirlerin tahmin etmelerini istiyorum, kimse de doğru bilemiyor! Umarım sizler de beğenirsiniz.

    

Malzemeler:

750 gram kırmızı biber
2 adet kırmızı soğan
2 diş sarımsak
1-2 bardak süt
1 patates
1 sap pırasa
1 kereviz sapı, yaprağı ile
Zencefil (ben baş parmağımın tırnağı büyüklüğünde bir parça kullanıyorum)
3 çorba kaşığı yağ (ben margarin kullanıyorum ama tereyağ veya zeytinyağı da yakışır)
Tuz / karabiber 

Yapılış:

Biberleri ayıklayıp her birini iki veya üç şerite ayırın. Pırasayı, kereviz sapını, patatesi de iri iri doğrayıp biberlerle beraber 5 bardak suda kaynatın. Kırmızı soğan ve sarımsağı doğrayıp 1 çorba kaşığı yağda kavurduktan sonra kaynattığınız sebzelere ekleyin. Karışıma taze zencefili de ekleyip tekrar kaynatın. Soğuduktan sonra karışımı el blenderi ile çekin. 1-2 bardak sütü, tuz ve karabiberi ve kalan yağı ekleyip çorbayı yemeden evvel tekrar ısıtın.


Afiyet olsun!

Mor 

1 yorum:

  1. Bu çorbayı bu hafta deneyeceğim. Kırmızı biber çorbası hiç aklıma gelmedi, iyi fikir!

    YanıtlaSil