8 Kasım 2013 Cuma

Haftanın Yemeği: Hamsi Kuşu


Balık yiyen bir vejetaryen olarak hemen hemen her türlü balığı hem yiyorum hem de çok seviyorum. Ancak hamsiye bayıldığımı pek söyleyemem.  Bu durumdan haberdar olmayan Karadeniz’li Kayınvalidem Kurban Bayramı’nın ikinci günü benim de yiyeceğimi düşünerek tüm aileye Karadeniz’de Hamsi Kuşu olarak bilinen bir yemeği hazırlamış. Ben de başta ayıp olmasın diye tabağıma küçük bir porsiyon koydum.  Tattıktan sonra bir tabak daha aldım. Hatta ayıptır söylemesi küçük olsa bile üçüncü tabağı da yedim. Yer kalsa dördüncü tabağı da alırdım ama tepside hamsi kaldı, midemde yer kalmadı!  Meğer mevsiminde hamsi balığı hiç de ağır olmazmış, balık balık kokmazmış! Tadı damağımda kalan ve hala mevsimi devam eden hamsi ile yapabileceğiniz bu kolay tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Kayınvalideme de bu leziz bayram yemeği için tekrar buradan teşekkür ediyorum.   

 

Malzemeler

2 kg kılçıkları çıkarılmış ama ortadan ayrılmamış hamsi (yaprak gibi hazırlanmış)
Yeşil soğanın sadece beyazı, şeritler halinde 3 - 4 cm uzunluğunda keşilmiş olacak
İnce doğranmış maydonoz,
Tuz
Karabiber
Mısır unu
Yarım limonun suyu

*Beyaz peynir veya lor peyniri rendesi arzu edilirse az miktarda soğan ve maydonozun üstüne ilave edilebilir

Yapılışı:

Hamsileri yıkayıp süzün ve hatta kağıt havlu ile hafif bastırırarak kurutun. Kullanılacak tepsiyi fırın kağıdı ile kaplayın. Hamsileri iç kısmı üstte olmak üzere tepsiye dizin, üstlerine tuz ve karabiber serpin (miktarı arzuya göre ayarlayabilirsiniz). Yeşil soğanı, maydanozu ve istenirse peyniri tepsideki hamsi yarılarının üstüne koyun. Diğer hamsi yarılarını bu sefer dışları üstte olmak üzere alttaki hamsi yarılarının üstüne tek tek ve kenarları hafif bastırılarak kapatın. Hamsilerin üstüne az olmak üzere ;tercihen MISIR unu, yoksa buğday unu serpin. Hazırladığınız hamsileri önceden alt ve üstten ısıltılmış 200° C fırına verin. Üstünün yanmadan kızarmış görünmesi, hamsilerin piştiğini gösterir ve genelde 20 – 30 dakika pişmesi yeterli olacağından, 20 dakikadan sonra kontrol etmek gerekir. Yarım limonun suyunu da bütün hamsilerin üstüne servisten önce tepsiden almadan eşit miktarda dökün.

Afiyet olsun!

Mor

1 yorum: