18 Kasım 2013 Pazartesi

BİR ERKEĞİN YAPMASI ve YAPMAMASI GEREKENLER…



Hepimiz eşlerimizi çok seviyoruz mutlaka. Onlar olmadan hayat gerçekten çok sıkıcı ve anlamsız olurdu. Evlilik ve yaşam paylaştıkça güzel ve özel. Fakat bazen ne yapmamız ya da yapmamamız gerektiğini bilemediğimiz, öğrenmemiz gereken zamanlar olur, tavsiye duymak isteriz, ufak, pratik, basit tavsiyeler… Acaba siz de zaman zaman bizimle aynı hisleri paylaşıyor olabilir misiniz? 

Sizin de bizim gibi arada sırada eşinizin eline bir yapılması gerekenler ve kesinlikle yapılmaması gerekenler listesi tutuşturmak istediğiniz zamanlar oldu mu? Olduysa doğru yerdesiniz!

Beyler, bu listeyi sizler için hazırladık. Eminiz, sizlerin elinde de benzer bir liste vardır. Ortada buluşmak için biraz emek harcayalım beraberce… Haydi iyi okumalar!

1. Başbaşa yemeğe çıktığımızda karşımda beni yoksayarak telefonunla oynamasan ya da maç sonuçlarını takip etmesen nasıl olur?

2. Hergün işten eve gelip hemen TV kumandasını ele geçirip spor programlarını açmasan? Haydi açtın izledin bari diğer kanaldakini seyretmeyip yerine biraz da benimle ilgilensen?

3. Çocuklarla yeterli vakit geçiremediğinin farkındayım ama vakit geçireceğim diye her şeyi tam yatma saati öncesine sıkıştırıp tam yatma saati öncesi çocukların adrenalinini yükseltmesen?

4. Çocukların bütün gün kurmaya çalıştığım düzenlerini akşam bozmamaya özen göstersen...

5. Zamanlama yapmayı öğrenirsen çok sevineceğim! Tam elim kolum dolu, çoluk çocuk bir yerlere yetişmeye çalışıyorsam, beni aradığında da bunu söylediysem, konuyu uzatarak sohbet etmeye çalışmasan? Söz veriyorum sana ilk müsait olduğumda uzun sohbet için geri döneceğim.

6. Çocuklara benim hayır dediğim birşey için evet deyip de beni kötü polis durumuna düşürme lütfen. Ya da çocuklara yapmalarını istediğin bir şeyi yaptıramadığın zaman “annen kızar” diyerek beni ateşe atmasan?

7. Ben senin kardeşin kuzenin ya da annen değilim. Dolayısıyla lütfen onlarla yaptığın fazlasıyla dürüst konuşmaları veya onlara karşı aşırı samimi davranışları bana yapma. Kardeşin kuzenin ve annen ne olursa olsun her zaman senin nazını çekerler ama ben istediğim için seninleyim, lütfen bunu unutma.

8. Benim annem ve babamın çocukla geçirdiği zamanla ilgili (yine mi geç yatırdılar, tatlı verdiler, televizyonu açtılar gibi) yorum yapmasan? Ben senin annen ve babanla geçen vakitlerde çocuğun sisteminin aksamalarını nasıl görüyor ama karışmıyorsam, senden de aynı özeni rica ediyorum.

9. Seninle olmayı istememi sağla. Kibar davranışlar, küçük hediyeler, eşini sevdiğini ve saydığını hatta değer verdiğini gösteren minicik hareketlerin hanımların pek hoşuna gittiğini unutma lütfen.

10. Sessiz kaldığım zamanlar anlamıyorum sanma, kibarlığıma ver lütfen. Benim aslında gördüğümü ancak seni kırmamak için sustuğumu düşünmeni tercih ederim.

11. Arada sırada da olsa bir kibarlık yapıp sessiz kalmayı denesen? Ev, çocuk veya benimle ilgili yorumlarını kendi kendine düşünüp ama kırmamak için keşke arada sırada bile olsa susup idare etmeye çalışsan.

12. Haftada en az bir kere ne kadar güzel bir hayatın ve ne şanslı olduğunu hatırlamaya çalışabilir misin? Belki yaşadığın stresin seviyesi bir nebze düşer.


13. Ev işlerine, mutfakla ilgili konulara, aldığımız bulaşık eldiveninin markasına karışmasan, her ikimiz de daha mutlu olabiliriz.

14. Eğer hamileysem, midem bulanıyor ve kusuyorsam veya emziriyorsam ve yememem içmemem gereken şeyler varsa onları benim yanımda imrenmemem için keşke içmesen veya yemesen!

15. Hamileyken kokulara aşırı hassas olduğum dönemde eğer çok alkol almışsan, yanımda uyumak yerine keşke en azından arada sırada diğer odayı ya da salonu tercih etsen?

16. Bana hediye ve sürpriz için sadece yıldönümü ve yaşgünülerimizi beklemesen ne güzel olur!

17. Evde benim sürekli gördüğüm ve muhatap olduğum yardımcılarımız varsa onlarla nasıl konuşacağım ve onları nasıl yöneteceğim konusunda biraz daha sessiz kalsan? Nasıl olsa bu hususta sıkıştığım konularda veya durumlarda sana güvendiğim için danışacağım.

18. Karşıdan çok güzel bir kadın geliyor olabilir, bakman da gayet normal ama tepkilerini kontrol altında tutsan ve bana fazla çaktırmasan nasıl olur? Aslında düşünürsen benim de iki gören gözüm var ve ben de yakışıklı erkekleri fark ediyorum ama sen kıskanma veya üzülme diye sana fazla çaktırmamaya çalışıyorum.

19. Kişisel hijyene bir nebze olsun dikkat etsen? Evlenirken imzaladığımız kontratta seni her halinle öpeceğim yazılı değildi sanırım...

20. Sakal ve bıyık uzatmayı tamam anlıyorum ama her bıyık ve sakalın da bir kesim zamanı vardır. Kendine de bana da bir jest yapıp daha sıklıkta kısaltsan?

21. Eğer parfümünü sevmiyorsam sürmeye devam etmesen?

22. Kıyafetlerin yeri ve zamanı vardır. Her şey her yere giyilmez. Fikrimi soruyorsan lütfen önerimi de dikkate al. Fikrimi sormuyorsan da bir yere giderken benim kıyafetimi dikkate alarak giyinsen?

23. Bazen dünyayı benim gözlerimden görmeye çalış lütfen. Mesela sabah kalkıp karım bugün ne yapacak, ona nasıl yardımcı olabilirim, hayatını nasıl kolaylaştırabilirim diye düşünmeyi denesen? Akşama seni çok güzel bir sofra ☺ bekliyor olabilir!!

Hanımlar listemizde eksik varsa lütfen haber verin! Beyler, sizin de biz eşlerinizin davranışları hakkında bazı düşünceleriniz vardır muhakkak. Siz de keşke bizlerle bu düşüncelerinizi paylaşsanız. Hepinizin yorumlarını merakla bekliyoruz! 


Sevgiler,

Dore




9 yorum:

  1. 13 numaraya 5 yildiz koymak istiyorum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla al benden de o kadar yildiz…. Temizlik konusunda hassasiyeti anliyorum ama nasil ve nesilkilde yapilmali, kac gunde bir kac saat yapilmali gibi detaylara dahi vakif olan kocalar var… :)

      Kirmizi

      Sil
  2. 13 Numara beni sasirtti. Genc, egitimli, kent kokenli, meslek sahibi kadinlar gercekten de eslerinin ev islerini, mutfagi kendilerine biraktiklari geleneksel bir aile yapisi ve is bolumu mu bekliyor eslerinden? Yani hazir istemisken "Mutfagi sen de benim gibi sahiplensen, her gun degilse bile ara sira guzel yemekler pisirsen, bunu benim isim gibi gormesen" filan tarzi bir sey istesek? Olur belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda yardimini veya paylasimi istememek degil de, cok da uzman olmadigi bir konuda, kulaktan.dolma bilgiler veya varsayimlarla yapilan (tabiri caizse) kaynanaligi istememek :) ortak kullanilan arabanin kar lastigi secimini ese birakmak, karismamak gibi mesela..

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. 5 Numara sahsen basima geldi. Hayatinda bir kere bulasik yikamamis eline mutfak sungerini almamis esim bir haftasonu alisveris yaparken ikeanin dandik sungerlerini almamiz gerektigini savundu, ben de haliyle sinir oldum :) bi bulasik yika, bu konuda bilincli bir secim yapma yetisine sahip ol, ondan sonra tabi ki karis mutfak isine. Hatta direk bu is senin gorevin olsun, ben baska seyleri yapayim :)

    YanıtlaSil
  4. valla eksik yok listede! :)

    YanıtlaSil