19 Aralık 2013 Perşembe

Pratik Cheesecake Tarifi




Bazı insanlar tatlı lezzetleri tercih eder, bazıları ise tuzlu lezzetleri. Ben çocukluğumdan beri tatlı yerim ama her zaman tuzluları ve hamur işini tercih etmişimdir. Ancak bir yakınımın verdiği cheesecake tarifini beş sene evvel ilk kez yaptığımda misafirim dahil ben de çok beğenince, aşağıda detaylarını verdiğim cheesecake tarifi benim tatlı listemin ilk sıralarına oturdu.   Cheesecake, servis etmeden evvel bir gün buzdolabında beklediğinde daha da lezzetli olduğundan, bu tarifi özellikle yemek için gelecek misafirlerime ikram için kullanıyorum. Böylece cheesecake’i bir gün evvel pişiriyorum, misafirin geleceği günü ise yemeğimi hazırlamakla geçirip tatlıyı düşünmüyorum. 

Bu arada  birkaç misafirimin benim tarifimi alıp bana daha sonra kendi uyarlamalarını ikram etmişlikleri de var! Yıllar geçtikçe bu kolay tarifi daha da geliştirdim ve son halini sizinle paylaşıyorum. 

Malzemeler:

1 paket Eti Burçak bisküvisi ( İngiltere de yaşayan okurlarımız "Digestive Biscuit" kullanabilir. )
60 gr tereyağ
200 gr labne peynir ( İngiltere de yaşayan okurlarımız "Philadelphia Cream Cheese" kullanabilir.)
100 gr beyaz krem peynir
1 şu bardağı toz şeker
3 yumurta
1 paket vanilya
½  limonun suyu
1/3 şu bardağı un
1 paket krema

İsteğe bağlı:

½ limonun kabuğunun rendesi
1 yemek kaşığı çekilmiş ceviz veya fındık 

Yapılışı:

Bir bütün paket Eti Burçak biskuvusunu ezin ya da öğütücüden geçirin. Tereyağı eritin ve ezilmiş/öğütülmüş biskuvüye döküp karıştırın. Çekilmiş ceviz veya fındık kullanacaksanız, onu da biskuvüye karıştırın. Altı çıkarılan cheesecake pişirme kalıbına bisküvi karışımını yerleştirin ve önceden 150°C ye ısıtılmış fırına 8 dakika verin.



Labne ve şekeri bir kapta mikser ile çırpın ve karışıma çırparak birer birer yumurtaları ekleyin. Karışıma beyaz krem peyniri ilave edip yine mikserle çırpın. Un, vanilya, limon suyu, krema ve kullanıyorsanız limon rendesini de karışıma ekleyin ve yine iyice çırpın.





Fırından çıkan bisküviyi 5 dakika beklettikten sonra karışımı biskuvunun üstüne dokun.  Üstü hafif sararana kadar (yaklaşık 45 dakika) 180°C de üst ve alttan işi verecek şekilde ısıtılmış fırında pişirin. (Kek ve hamur işlerinde fırınların turbo ayarını kullanmamanızı tavsiye ederim, çünkü turbo ayarı açık fırınlarda kek ve hamur işlerinin üstleri içlerinden daha evvel pisiyor.)




Servis yaparken doğranmış çilek ile süsleyip ikram ederbilirsiniz. Çilekleri sos kıvamında tercih ederseniz 2 çorba kaşığı portakal suyu ve bir çorba kaşığı pudra şekerini 500 gr çilekleri doğradıktan sonra karıştırıp buzdolabında bir iki saat bekletin. Çilek sosunu daha da süslemek için 1 çorba kaşığı Grand Marnier, Cointreau veya Drambui gibi likörlerden de ekleyebilirsiniz.





Afiyet olsun!

Mor

2 yorum: